دهکده الکترونیک

الکترونیک - تعمیرات - رباتیک - مخابرات - میکروکنترلر

دهکده الکترونیک

الکترونیک - تعمیرات - رباتیک - مخابرات - میکروکنترلر

دانلود پکيج آموزش الکترونيک


مدولاسیون چیست :

مدولاسیون یکی از اعمال مهم در گیرنده و فرستنده های مخابراتی به شمار می رود ، به طور کلی در عمل مدولاسیون یک موج دیتا که حاوی اطلاعات است بر روی یک موج کریر یا حامل سوار می شود و با یکدیگر ادقام خواهند شد ، سپس در گیرنده این دو موج توسط مدارات دمدولاسیون از یکدیگر جداسازی خواهند شد و اطلاعات ذخیره می شود .



دلیل انجام مدولاسیون :

اگر عمل مدولاسیون بر روی امواج انجام نگیرد برد فرستنده بشدت کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین علاوه بر این موضوع نیاز به آنتن ها چند متری خیلی بزرگ در گیرنده ها داریم که هر دوی این موضوعات خوشایند نیستند و برای رهایی از این مشکلات عمل مدولاسیون را انجام می دهند تا امواج اطلاعات که دارای فرکانسهای بسیار کمی هستند و همچنین دامنه آنها نیز به مراتب ضعیف است ، به وسیله مدولاسیون بر روی امواج با فرکانس بالا و دامنه بالاتر سوار شوند تا برد بیشتری داشته باشند . 

چگونگی انجام مدولاسیون :

مدولاسیون به چندین روش انجام می پذیرد ، در آزمایشگاه ها این امر بوسیله سیگنال ژنراتورها و مدارات دیگر به صورت آزمایشی انجام می گیرد اما در مدارات و دستگاه های الکترونیکی از مدارات خاص مدولاسیون و دمدولاسیون استفاده می شود که دارای انواع مختلفی می باشند .

انواع مدولاسیون ها :

مدولاسیون دامنه - AM

مدولاسیون فرکانس - FM

مدولاسیون فاز - PM 

مدولاسیون تقسیم فرکانس عمود برهم ofdm

http://motavasete.blog.ir

لطفا در صورت کپی برداری منبع را ذکر نمایید

نظرات (۳)

تشکر 
ممنون از مطلب خوبتون.
ممنون..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی